Tuesday, 26 July 2011

marzuki,...haruman kekal sepanjang masa~

aku dulu fanatik ngan majalah ujang...dulu tu maksudnya zaman srp baru dinaiktarafkan jadi pmr.korang tau ke srp tu menatang ape?kalau tak tau,korang tanya la sendiri abah korang,mak korang,akak korang,abang korang,akak sedare korang,abang sedare belah laki mak korang punya jiran,dan seangkatan dengan nya..zaman aku dulu barang2 dulu murah jek.setakat buku ujang tu baru rm2.50-rm3.20(tiap2 tahun die naik harga,..hampeh tul!)..

tapi kalau nak kira zaman tu,takde la murah mana pun.pasal belanja skolah aku paling tinggi pun singgit je sehari.kalau nak kira mcm byk la kan..sebulan ade la rm25-26..tu pun kalau aku tak ponteng skola.tapi tu belom kire kena byr duit kelas la,duit kelab beruniform la,duit pusat sumber la,ape la..asik kena pau je budak2 skola ni...

tapi aku bukan nak citer pasal blanje skola daa...aku nak share pasal majalah ujang aku ni.kalau nak kira koleksi aku,memang banyak la.tu tak termasuk member2 pinjam buat harta lagi tu.kalau pulangkan balik pun mesti kulit depan ilang..silap2 gambar2 kat dalam dah kena gunting.aku pun tak paham..diorg ingat aku dapat subsidi ke ape beli majalah ni..

ni salah satu feveret kartunis aku,..incik bijan~


tapi majalah ujang sekarang tak sama macam yang dulu.jauh sangat beza...sejak ade konspirasi dalaman,aku pun dah malas nak follow dah..banyak kartunis feveret dah tarik diri.tu susahnya manusia,bila tamak menguasai diri,harta orang pun nak di ambil..

tapi yang paling tak bestnye,koleksi aku semua dah takde..ade yang kena buang,ade yang kena bakar..kalau la semua buku2 nota,skim pinjaman buku teks kat skola macam majalah ujang ni,kompom skarang aku dah ade phd

11 comments:

Saya said...

atok sama arr suka baca ujang dedolu skang dah kurang ar kan2..sekali sekala je aku beli haha..
tp aku suka sukun lagi dr bijan hehe..

inchik nizam azman said...

worksyop??hehe..tp aku lagi suka bawang..

chokeLy said...

sy suke bce komik.. klo dlu kumpl dragon ball.. =P heee..

inchik nizam azman said...

hehe...sama la...yg bestnye tepi kulit buku dragon ball tu ade gmbar sambung2...xleh miss buku tu =)

Cik Kuntum said...

saya suka sailormoon! dengan kuasa bulan bertukar!!!!!

inchik nizam azman said...

huahua...time nk btukar tu bukan main lama masa nak ambek...silap2 org jahat bleh tido dulu..zzzzz...

ZURAINI said...

haha! tau tau. sijil rendah pelajarn? betul ke? haha.. kalau ujang camtu 1 malaysia dah ada PHD. huhu

inchik nizam azman said...

haha...pandai2...tunggu salah sorang kartunis jd menteri pelajaran la kalau mcm tu =D

ctnur@hidayah said...

teringat blik klu dulu ada majalah ujang mmg lnsung x baca buku skolah...pastu gelak sorang2..
dah lama x layan buku mcm tu..

inchik nizam azman said...

tp ujang skrg ni xbest cam dulu dah..

ctnur@hidayah said...

skunk ni buku komik pun dah berpuak2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

hidup memang dah dijanjikan dengan cabaran dan dugaan.jangan pernah putus harapan...too all loopies,..fight for your life ~keep fighting till de last breath~